Schoolplein

Springschans buiten: uitdagend onderwijs in het groen

Om het schoolgebouw is er een schoolplein, een natuurtuin, een voetbal- en een basketbalveldje en een bandenjungle. Het geeft kinderen de ruimte om te ontdekken, te spelen, te leren en samen te zijn. Ook staan er bakken met verschillende soorten munt die geplukt worden en in de Springbucks als thee worden aangeboden. Verder worden er regelmatig speurtochten, tikspelen of andere spelvormen gebruikt om de lesstof op een andere manier dan via werkboeken in te oefenen.

Duurzaamheid

• Oud papier verzamelen wij in de container aan de straatkant. De opbrengst hiervan komt ten goede aan De Springschans.
  • Informatie naar de ouders versturen wij zoveel mogelijk via Social Schools. Hiermee besparen wij op papier- en kopieerkosten.